„Jutrzenka” – teatralna adaptacja sztuki Wojciecha Stamma pt. „Zmierzch”

mat. film. Andrzej Sipajło

JUTRZENKA to teatralna adaptacja sztuki Wojciecha Stamma pt. „ZMIERZCH” grana w konwencji teatru marionetkowego.
W przedstawieniu ujrzymy dzieje postaci historycznych z XVII wieku: Księcia Sylwiusza Nimroda Wirtemberskiego, Abrahama von Franckenberga, Angelusa Silesiusa, Marii Kunic, Elizabeth von Senitz i innych postaci związanych z historią Krzeczyna, Księstwa Oleśnickiego i Śląska. Opowieść przedstawia ciekawy obraz nauki znanych mistyków, poetów i badaczy na tle konfliktu pomiędzy protestantami i katolikami po wojnie trzydziestoletniej. Opowieść łączy wątki gry intryg i ciemnych interesów, które doprowadzają do procesu o czary trzech kobiet. Przedstawienie grane na marionetkowej scenie pudełkowej nawiązującej do praktyki teatru barokowego, z dekoracjami malowanymi na sposób iluzyjny na kulisach i prospektach. Postaci dramatu są marionetkami typu czeskiego. Sztuka symbolicznie nawiązuje do czasów współczesnych, zarówno poprzez poruszane wątki, jak i identyfikację twórców z miejscem oraz przestrzenią.

Data premiery | 11.12.2020, godz. 18.00 spotkanie z twórcami, godz. 19.00 prezentacja spektaklu

REPERTUAR POKAZÓW

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania z twórcami spektaklu, na fanpage’u Fundacji:

https://www.facebook.com/Fundacja.Sedlaka/videos/727325631228515

Fot. Andrzej Sipajło

Czas trwania spektaklu | 60 minut

Odbiorcy | młodzież, dorośli

Reżyseria, adaptacja | Paweł Pawlik

Produkcja | Aleksandra Pitra – Kox

Współpraca | Katarzyna Majewska

Koncepcja | Dagmara Olejarz

Charakteryzacja lalek | Joanna Cieśla

Kostiumy | Elżbieta Kwasek-Stefanowska 

Współpraca | Katarzyna Majewska

Produkcja | Fundacja Sedlaka, Aleksandra Pitra – Kox

Scenografia (aranżacje wnętrz na scenie) – Karolina Pośpiech, obsługa drukarek 3D oraz wykonanie konstrukcji – Bartłomiej Hudziec, Robert Król, Bartłomiej Prorok, Paulina Bagińska, Anna Duch, opracowanie graficzne druków i dekoracji – Monika Słonecka, projekt ramy teatru – Michał Dracz, druk dekoracji – Jerzy Sienkiewicz, stolarka: Grzegorz Pietkiewicz. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu „Kultura dostępna”.